Įtraukusis ugdymas – kokybiškas ugdymas kiekvienam mokiniui, kuris apima ugdymo turinio, mokytojų rengimo, pagalbos mokiniui, mokytojui, mokyklai, vertinimo, ugdymo organizavimo sritis. Tai labai aiškiai atsispindi ir Geros mokyklos koncepcijoje. Įtraukųjį ugdymą tikslinga sieti su personalizuotu ugdymu, atitinkančiu kiekvieno vaiko ugdymosi galias ir poreikius.
Rengiantis įgyvendinti nuo 2024 m. įsigaliosiančius Švietimo įstatymo pakeitimus, ugdymo įstaigose įtvirtinančius įtraukties principą, švietimo sistemoje pašalinančius kliūtis neįgaliesiems, taip pat individualių ugdymosi poreikių turintiems mokiniams, ugdytis kartu su savo bendraamžiais Švietimo, mokslo ir sporto ministerija parengė 2021–2024 m. veiksmų planą.
Įtraukties veiksmų plano tikslas – šalinti fizines, informacines, socialines kliūtis ir užtikrinti kokybišką švietimą kiekvienam vaikui mokantis drauge su savo bendraamžiais jam artimiausioje švietimo įstaigoje, suteikiant reikalingą, jo ugdymosi poreikius atliepiančią pagalbą.
Universalus dizainas mokymuisi (UDM) – tai mokslo įrodymais pagrįsta ugdymo prieiga, pripažįstanti individualius mokinių skirtumus ir suteikianti visiems vienodas galimybes pasiekti sėkmę per lanksčių ugdymo tikslų, ugdymo metodų, priemonių, mokinių pasiekimų vertinimo būdų taikymą, vadovaujantis nuostata: pateikti įvairių būdų mokiniams (-ėms) sudominti; pateikti įvairių būdų žinioms suprasti ir operuoti jomis; pateikti įvairių būdų savivaldžiai mokymosi veiklai ir rezultatams pademonstruoti. Tai ugdymo prieiga, lengvinanti įtraukiojo ugdymo įgyvendinimą ir stiprinanti jo tvarumą formaliuoju ir neformaliuoju būdu visuose švietimo lygiuose.
https://www.youtube.com/watch?v=zVvuonl8Vko
Šis mokomasis filmukas yra skirtas ikimokyklinių ugdymo įstaigų ir bendrojo ugdymo mokyklų bendruomenėms. Filmas skirtas atskleisti Universalaus dizaino mokymuisi, kaip vieno iš įtraukiojo ugdymo organizavimo modelio, pristatymui. Mokomajame filme pateikiama visa Universalaus dizaino mokymuisi sistema: Universalaus dizaino mokymuisi atsiradimo prielaidos, pagrindiniai mokslinių tyrimų rezultatai, pagrindžiantys modelio efektyvumą, užsienio šalių įgyvendinimo patirtis. Mokomajame filme taip pat atskleidžiamos temos, susijusios su ugdymo diferencijavimu (komponentai - turinys, procesas, produktai ir mokymosi aplinka) bei ugdymosi barjerų įveikos mechanizmais. Taip pat pateiktas Universalaus dizaino mokymuisi įgyvendinimas bendrojo ugdymo mokykloje (praktiniai pavyzdžiui, kaip tartis dėl pagalbos reikmės SUP turintiems mokiniams, kaip organizuoti veiklas pamokoje, kaip pritaikyti ugdymosi aplinką skirtingų poreikių mokiniams ir pan.), pateikiami konkretūs pasiūlymai švietimo bendruomenei įtraukaus ugdymo realizavimui Universalaus dizaino mokymuisi kontekste.